Söndag 7/6
2009-06-07 / 23:00:11 / Allmänt

Hellu, Hellu!

Idag kom jag hem från släktträffen som va i Hälsingland. Vi åkte dit igår och vi kom dit vid 12. vi åkte först till min mormors bror och fikade lite sen åkte vi och köpte blommor och åkte till Kyrkogården där mormors bror och hennes föräldrar ligger.
Efter de så åkte vi till ett fint hus där mormor och hennes syskon växte upp. När vi kom dit så knäppte vi kort på släkten.
sen gjorde vi inte så mycket. vi vänta på maten ett bra tag. De va helgrillad gris. Jag tyckte de va så hemskt att se den ligga där med ett spett i röven och ut genom munnen. Till grisen så var det potatis, sås, sallad och bröd. Det var väl gott men de hade nog varit godare om jag inte hade sett grisen.
Som efterrätt fick vi hallontårta. Vi gjorde inte så mycket på kvällen, jag, Anton, Albin, Anneli och Johanna spelade kort och titta lite på 2 och ½ men. Vi fick sova i en buss (de va som en turnebuss). Vi gick och la oss vid 24-1 för vi var väldigt trötta, men jag somna inte förrän vid 4 för jag är så förkyld och min morbror snarka så mycket. Johanna väckte mig 9 på morgonen efter så jag hade inte sovit så mycket den natten.. Vid 10 så gick vi och åt frukost, vi fick mackor, yoghurt, korv m. bröd. Jag käkade korv med bröd. Korven var väldigt god där. Efter frukosten så gick vi till bussen där vi sov och plockade ihop våra saker. Efter de så gick vi in till fåren och lammen. Lammen va jätte söta, jag ville ta med en hem!
Min morbror visade mig, johanna och Anneli en traktor som fyller 50 år i år, Han berättade att han tyckte jätte mycket om den när han va liten, han körde den när han va 3 år bara. Idag så fick han köra den igen, han såg så lycklig ut, han sa att han fick tillbaka minnen..Vi åkte därifrån vid 12. och vi kom hem vid 2-3. 
Jag hade väldigt roligt där, men de skulle nog vara roligare om jag va frisk. 
Jag hoppas vi åker dit mer i sommar. De va första gången jag va där och de va roligt och se var min mormor har vuxit upp någonstans och hur de såg ut där. Mormor berättade också vad som fanns på vissa ställen när hon va liten och hon berättade vad hon tyckte om att göra för något och de tyckte jag va väldigt intressant och roligt att hon berättade de.
Där i Hälsingland så hade dom lamm, får, en hund, tupp, hönor, pågfåglar mm..




 











Nu sitter jag här med johan. Han börjar 12.40 imorgon och
 jag tänkte stanna hemma imorgon från skolan för jag är inge bra i halsen.


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: